Opinie ekspertów Sunrise System - Pozycjonowanie, a optymalizacja stron


Przygotowanie strony internetowej, która będzie przyjazna zarówno dla użytkowników, jak również robotów wyszukiwarek nie należy do łatwych czynności. Mimo, iż opinie w tym temacie są podzielone warto zwrócić uwagę na kilka kluczowych kwestii. Na prawidłową optymalizację serwisu składa się bowiem wiele rozmaitych aspektów, od których zależna jest skuteczność pozycjonowania wybranych fraz kluczowych. Bez nich wyniki promocji w wyszukiwarkach mogą okazać się wręcz znikome.

Elementy składające się na optymalizację serwisu:

1. Optymalizacja kodu

Działania te mają na celu poprawienie ewentualnych błędów w kodzie, które mogłyby utrudniać późniejsze prace związane z pozycjonowaniem. Prawidłowo przeprowadzona optymalizacja kodu powinna umożliwić robotom sieciowym bezproblemowe poruszanie się po stronie oraz jej indeksowanie. Pozycjonerskie prace na kodzie związane są między innymi z blokowaniem dostępu dla robotów, do takich miejsc, jak katalogi ze skryptami, czy też panel administracyjny. Optymalizacja kodu strony pod pozycjonowanie to także ustawianie stosownych przekierowań, dzięki którym strona jest widziana przez roboty tylko i wyłącznie pod jednym adresem. Są to podstawowe działania przygotowujące serwis pod dalsze prace pozycjonerskie, związane między innymi z jego zawartością.

2. Optymalizacja treści

Przede wszystkim należy pamiętać, że roboty wyszukiwarek odczytują tylko zawartość tekstową strony, nie widzą natomiast w ogóle obrazków, a ze skryptami AJAX i animacjami FLASH mają bardzo poważne trudności. W obecnej chwili trudności te występują w mniejszej skali, aczkolwiek opinie ekspertów Sunrise System potwierdzają, iż stosowanie w/w technologii nie jest sugerowanym rozwiązaniem.

Z tego też powodu to właśnie tekst stanowi główny element optymalizacji oraz podstawę skuteczności działań pozycjonerskich. Bez treści, nawet najlepsza strona będzie postrzegana przez roboty jako małowartościowa, a co się z tym wiąże, nie osiągnie satysfakcjonujących pozycji.
Przygotowując teksty, które pozytywnie wpłyną na pozycjonowanie serwisu warto pamiętać o kilku aspektach. Przede wszystkim powinny być unikalne i zawierać najważniejsze wyrażenia kluczowe. Tylko oryginalne, niekopiowane z innych stron teksty postrzegane są przez roboty wyszukiwarek jako wartościowe i premiowane wyższymi pozycjami. Powielanie ich na różnego rodzaju katalogach, czy też serwisach społecznościowych także negatywnie wpływa na proces pozycjonowania.

Przygotowując teksty należy umieścić w nich najważniejsze wyrażenia kluczowe - zarówno w formie podstawowej, jak również wersjach wariantywnych. Algorytmy wyszukiwarek są już na tyle zaawansowane, że bez większego problemu mogą kojarzyć odmiany wyrazów z ich podstawowymi formami.

Teksty pod pozycjonowanie nie powinny być także traktowane tylko jako element przeznaczony dla robotów. Interesujące, napisane poprawną polszczyzną, bez sztucznych sformułowań, mogą być źródłem wielu ciekawych informacji również dla Państwa potencjalnych klientów. Niemerytoryczne i błędne mogą natomiast niekorzystnie wpłynąć na wizerunek firmy. Warto w tym w przypadku skorzystać z pomocy lub opinii profesjonalnych copywriterów.

Optymalizacja treści pod pozycjonowanie związana jest także z umieszczaniem nagłówków. Nagłówek <h1> wskazuje na zawartość strony, a jego liczba nie powinna być większa niż jeden, na każdej z podstron.

Warstwa tekstowa serwisu stanowi także częste miejsce do różnego rodzaju nadużyć i stosowania nielegalnych praktyk pozycjonowania, nazywanych Black Hat SEO. Spośród nich możemy wymienić ukrywanie tekstu (czarny tekst na czarnej stronie) lub prezentowanie robotom sieciowym innej treści niż użytkownikom (cloaking). Należy pamiętać, że techniki te nie mają pozytywnego wpływu na proces pozycjonowania, a ich wykrycie związane jest z nakładaniem bardzo surowych kar.

3. Optymalizacja struktury linków wewnętrznych

Na skuteczność pozycjonowania bardzo duży wpływ mają również linki kierujące użytkownika do różnych miejsc w serwisie. Umożliwiają one robotom sieciowym sprawne poruszanie się po każdej części strony. Optymalizacja struktury linków wewnętrznych sprowadza się zaledwie do kilku aspektów:

 

4. Optymalizacja słów kluczowych

Pozycjonowanie nierozerwalnie związane jest z wyborem słów kluczowych. Przed podjęciem decyzji warto się zastanowić jakie wyrażenia najpełniej oddają specyfikę naszej działalności oraz są najczęściej wpisywane przez Internautów. Można również zapytać o opinie obecnych klientów. Po stworzeniu listy wyrazów, należy nimi pokierować w taki sposób, aby roboty sieciowe zaczęły na nie zwracać szczególną uwagę. Pozycjonowane wyrażenia przede wszystkim muszą znaleźć się w znacznikach <title> wybranych podstron serwisu. Znajdują się one w sekcji <head> każdej witryny i nakreślają jej tematykę. Bardzo istotne z punku pozycjonowania jest to, żeby znaczniki <title>: nie były puste, zbyt długie, nieinformujące o zawartości strony, zawierające niezwiązane z nią wyrażenia oraz identyczne dla każdej z podstron serwisu.

Prawidłowo zoptymalizowana sekcja head jest niezbędna do osiągania satysfakcjonujących efektów pozycjonowania. Wskazuje ona robotom sieciowym treść poszczególnych podstron, a także wyrażenia kluczowe, które należy wyróżnić w odniesieniu do poszczególnych zakładek oraz strony głównej.

Zapoznaj się z Google SEO Starter Guide.
Więcej na https://www.sunrisesystem.pl/oferta.html.

Zobacz również wizytówki Sunrise System na Firma.pro i CentrumFirmLokalnych.pl.

 

Zapraszamy do kontaktu z nami:

Siedziba główna - Sunrise System sp. z o.o.
Budynek Andersia Tower XVIII p.
Plac Andersa 3
61-894 Poznań
Centrum Innowacyjno-Wdrożeniowe
firmy Sunrise System sp. z o.o.
Biurowiec DELTA
ul. Towarowa 35
61-896 Poznań